כיצד להוציא ויזה לארה"ב?

מעוניינים לטוס לארצות הברית? בין אם המטרה שלכם היא עבודה, לימודים, טיול או ביקור קרובים, ברור שלא תוכלו לעשות זאת ללא הוצאת ויזה. זהו, פשוטו כמשמעו, כרטיס הכניסה שלכם לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. אלא שהוצאתה אינו הליך פשוט – כיצד ניתן לעשות זאת בצורה המהירה ביותר?

השלב הראשוני: מילוי טפסים

כמו הרבה דברים אחרים בחיים, גם הגשת בקשת הויזה לארצות הברית מתחילה במילויים של טפסים רלוונטיים. במקרה האמור, הטופס המרכזי שנדרש למלא עונה לשם DS-160, והוא זמין בשגרירות ארצות הברית בישראל או דרך אתר האינטרנט שלה. זהו טופס חשוב במיוחד, אשר אורכו כחמישה עשר עמודים,  ובו נדרש למלא את הפרטים האישיים של מבקש הבקשה, ובגלל זה מספר תעודת זהות, גיל, תאריך לידה, השכלה וכיוצא בזה. את הטפסים, כמובן, דרוש למלא בשפה האנגלית.

חלק מרכזי אחר בטופס נוגע להות הנסיעה עצמה. כידוע, יש בנמצא כיום מגוון רחב של ויזות, המוענקות למבקשים בהתאם למטרות הנסיעה שלהם לארצות הברית. ויזת תיירים היא הסוג הנפוץ ביותר, והיא תהיה שונה, כמובן, מויזה המיועדת לסטודנטים, לבעלי עסקים ועל אחת כמה וכמה כזו שמונפקת עבור ספורטאים.

הזימון לראיון

במילוי הטפסים יש להשקיע מחשבה רבה, וזאת מכיוון שכל אי דיוק עלול להוריד את הבקשה כולה לטמיון. בכל אופן, כאשר לא נמצאת בעיה מסוג זה בטפסים, יקבל מגיש הבקשה טופס המזמן אותו לראיון אישי בשגרירות: דרך אתר האינטרנט של השגרירות, ובהתאם לתאריכים שפנויים, הוא יכול לבחור את המועד המתאים לו ביותר לראיון האישי.

במועד זה, נדרש ממנו להגיע לשגרירות, יחד עם הטפסים, וכן להקפיד על תשלום האגרה הנדרשת בבנק הדואר: סכום האגרה, אגב, אינו בטל בשישים כלל, ועומד על כ-160 דולרים. בנוסף על כך, יש צורך בדרכון אשר תוקפו שישה חודשים לפחות, במסמך המאשר את הזימון לראיון וכן ובמספר תמונות פספורט, בגודל 5×5, על רקע לבן. ללא מסמכים אלה, לא יורשה אותו אדם להיכנס כלל לתחומי השגרירות.

מומלץ מאד לצרף לבקשה כל טופס או אישור שעשויים להעיד על כך שבתום התקופה, הכוונה של מגיש הבקשה היא לשוב לישראל. כאן, ייכנסו לתמונה כל אותם אישורים מהמעסיק, תדפיסי בנק המפרטים את מצב העובר והשב של האדם, אישור לימודים וכיוצא בזה.

התנהלות במהלך הראיון

חשוב לתת את הדעת שהראיון שנערך בשגרירות ארצות הברית בישראל אינו סמלי בלבד, ואופן ההתנהלות שלו ישפיע במידה לא מבוטלת על הסיכויים לקבלת הויזה המיוחלת. כפועל יוצא של עובדה זו, חשוב להקפיד שהראיון יהיה המכובד ביותר האפשרי. יש להגיע בלבוש הולם ורשמי ככל האפשר: את הכפכפים והמראה הזרוק והבלתי מגולח רצוי להשאיר למועדים אחרים. ואגב, הראיון יכול בהחלט להיערך גם באחת מהשפות האחרות המדוברות בישראל, ובכלל זה עברית, ערבית או רוסית.

הראיון, ברמה הכללית, מבוסס על הדברים העיקריים שעלו כבר קודם לכן בטפסים. פקיד השגרירות יבצע אימות של הפרטים האישיים של מגיש הבקשה, ילמד ככל האפשר אודותיו וישאל אותו על המטרות המדויקות של הנסיעה. בהקשר הזה, חשוב להקפיד על כנות, ולא להעניק תשובות שקריות בשום אופן. ההליך כולו בשגרירות אמור להיארך כשעתיים, ולגיטימי שהוא יכלול גם חלק שבו מגיש הבקשה מוסר את טביעת האצבעות שלו.

הראיון עבר? יפה מאד. כעת, עליכם להמתין לתשובה מטעמה של השגרירות. זו תינתן לאחר הראיון, או לכל הפחות כעבור מספר ימים. גם אם הבקשה לא אושרה אין זה סוף העולם, וניתן בהחלט לנסות להתחיל את ההליך מחדש כעבור מספר חודשים.

מדריך השגרירויות בישראל הוקם במטרה להעניק לגולשים אפשרות ליצור קשר מהיר ונוח עם כל השגרירויות בישראל. 

תוכן עניינים