סקירת שוק הטיסות

אם אתם מעוניינים לטוס לחו"ל, ייתכן מאד שתשקיעו מאמצים רבים בבחירת היעד, הגדרת משך הטיסה או בחיפושים אחר ההצעה המשתלמת ביותר. יחד עם זאת, היבט חשוב ביותר, עליו לא כולם נותנים את הדעת, הוא סוג הטיסה שתשמש לאותה משימה. החלטה זו תשפיע לא רק על המחיר של הטיסה, אלא גם על השירותים שיינתנו במסגרתה. זאת ועוד, הבחירה אף עשויה להגדיל את הסיכויים שמשהו ישתבש, חלילה. אז מהם הסוגים המוכרים כיום של טיסות?

טיסות סדירות

את הסקירה שלנו של סוגי טיסות אנחנו מתחילים עם הטיסות הסדירות. כפי שניתן להסיק משמן, יהיו אלה טיסות אשר פועלות בלוח זמנים קבוע לכל אורך השנה. הן מבוססות על קו מסוים, שמחבר בין שני נמלי תעופה, ועל התחייבותה של חברת התעופה לתפעל את הקו הזה לכל אורך השנה: אפילו כאשר המטוסים לא מתמלאים לחלוטין, יצאו הטיסות במועדן.

מעבר להגדרה הבסיסית הזו, לטיסות הסדירות יש מספר מאפיינים שחייבים לתת עליהם את הדעת. ראשית, סוג זה של טיסות יהיה, ברוב המקרים, יקר יותר מאשר האלטרנטיבות האחרות המוצעות. מדיניות ביטול הכרטיסים שונה אף היא, שעה שהביטוח כרוך בתשלום קנה (בהתאם לסמיכות שלו למועד הטיסה עצמה). מצד שני, כשבוחרים בטיסה סדירה ניתן להיות בטוחים שהיא תצא ליעדה, כשרק נסיבות חריגות במיוחד יביאו לביטול שלה.

טיסות שכר (צ'ראטר)

הסוג הנפוץ השני של טיסות הוא טיסות השכר. טיסות אלה יתופעלו על ידי חברות בסדר גודל קטן יחסית, אשר ישכרו מטוסים – בין אם עבור קבוצה מסוימת, ובין אם כחלק בלתי מבוטל משיווקה של חבילת נופש. המשמעות היא שטיסות אלה אינן קבועות לאורך השנה, והן משתנות על פי הביקוש ליעדים בתקופות שונות לאורך השנה. ברוב המקרים, בהמשך לכך, תדירות טיסות הצ'ארטר תהיה גדולה במיוחד בתקופת החופש הגדול, או בחגים שונים.

חשוב לתת את הדעת שהסכנה העיקרית של טיסות הצ'ארטר, הוא שהן לא יצאו ליעדן בסופו של דבר, או לכל הפחות יצאו באיחור של מספר שעות. הסיבה העיקרית לכך היא שהחברה עשויה להחליט שלא להוציא את המטוס לדרכו כאשר הדבר לא משתלם בעבורה. בנוסף, היות וחברות המציעות טיסות שכר נוטות להיות בעלות משאבים מצומצמים ביחס לאלה המציעות טיסות סדירות, עלולים להיווצר עיכובים לא מתוכננים. בכל זאת, לא ניתן להתעלם מכך שטיסות שכר, ברוב המקרים, נחשבות לזולות יותר מאשר טיסות סדירות, והתנאים בהן עשויים להיות נוחים במיוחד.

טיסות Low Cost

הסוג השלישי של טיסות, שדומה שהפך לנפוץ במיוחד בשנים האחרונות, הוא טיסות ה-Low Cost. כפי שניתן להסיק משמן, זוהי האפשרות הטובה ביותר לקנות טיסות זולות לחו"ל במחירים נוחים במיוחד, הפערים יכולים להגיע למאות דולרים. המחיר הנוח מתאפשר אודות למאפיין העיקרי של טיסות הלואו קוסט: האדם רוכש כרטיס טיסה (או אפילו כיסא למעשה), בעוד יתר השירותים – בין אם ארוחות, מזוודות נוספות או סרטים לצפיה – ניתנים בתוספת תשלום. מאפיין נפוץ נוסף של הטיסות המוזלות הוא שלא קיימת בהן האפשרות לבחור מראש כיסא במטוס, כך שהישיבה נעשית על בסיס "כל הקודם זוכה".

טיסות הלואו קוסט הפכו לפופולאריות במיוחד בעידן הנוכחי, בו מנסים לצמצמם ככל האפשר את ההוצאות שלנו. עקב העובדה שטיסה בהן נחשבת לנוחה הרבה פחות מאשר הפתרונות שהוזכרו מעלה, ההתבססות עליהן תהיה בטיסות קצרות יחסית, לרוב למזרח התיכון או למדינות אירופה. כמו כן, המחיר בטיסות אלה נוטה להיות זול יותר ככל שההזמנה נעשית מוקדם יותר, והוא מחולק, לרוב, לתעריף נפרד עבור טיסות הלוך או חזור.

מדריך השגרירויות בישראל הוקם במטרה להעניק לגולשים אפשרות ליצור קשר מהיר ונוח עם כל השגרירויות בישראל. 

תוכן עניינים